Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 13 maart 2018

Om-switchen

Het is altijd een beetje "gedoe", van het ene naar het andere seizoen. De winkel heeft maar een beperkte ruimte en ik ben altijd een tijdje aan het zoeken waar ik welke garens neer wil leggen. Hoewel dit weekend de winter weer terugkomt, krijgen de lente-garens uiteraard wel voorrang en mogen ze zitten op de eerste rang. Maar dat om-switchen is altijd een aardig gepuzzel.

Sommige draadjes echter blijven gewoon liggen waar ze liggen. Omdat ze geschikt zijn voor zomer en winter!


Ans haakte deze heerlijke sjaal, ze gebruikte 2 strengen Borgo de' Pazzi Lace (kleuren 112 en 113). 
Deze kleuren zijn echt lastig om te fotograferen - deze zijn het, meer zeegroen/mint.


Deze wol is 100 % merino, er zit wel 750 meter op een streng van 100 gram (17,50). Heerlijk comfortabel, luchtig. Deze wol prikt absoluut niet en is zo licht als een veertje.
Je vindt hier de kleuren.

Het patroon is de Fusion-sjaal van Vicarno. Dit patroon is geschikt voor vele garens, maar dit kantgaren dus zéker ook! 



Wil je niet met verschillende bollen werken? Kies dan voor Borgo de' Pazzi Lace Gradient. Je krijgt vanzelf streepjes zonder dat je draadjes hoeft af te werken!

BDP Lace Gradient 120


BDP Lace Gradient 122

Dit garen vind je hier terug in onze webshop.

Niet vergeten: morgen is de winkel de hele dag gesloten i.v.m. Biddag, donderdag staan we weer voor jullie klaar. Donderdag-avond is er ook weer Brei- en Haakclub, van harte welkom!



3 opmerkingen:

  1. Prachtig! Die kleuren zijn fantastisch!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig dat sommige garens gewoon het hele jaar gebruikt kunnen worden. Zeker handig voor de eigenaar van een wolwinkel. Prachtige kleuren en wat een mooie sjaal. Ook al komt de winter even terug, voor het breien en haken kijk je nu toch echt naar het voorjaar en de zomer.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen