Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 14 november 2017

Cadeautjes

Het is haf 5 en buiten wordt het al donker. Het is novemberig: donkere bewolking, motregen en een beetje somber buiten. Ik denk niet dat ik nog veel klanten zal zien vanmiddag, maar de toko moet uiteraard wel open blijven tot half 6. In de tussentijd zoek ik al vast wat leuke ideetjes op voor het blog. Ik moet oppassen dat ik niet verdwaal, van de ene site naar de andere; van het ene linkje naar de andere. Pinterest en Ravelry zijn best gevaarlijke websites...... 😉.

Deze kleine cadeau-zakjes zijn leuk om te maken! Je kunt er een klein cadeautje in verpakken, een geurzeepje in doen of als een slinger ter decoratie ophangen.



Je kunt de gratis Engelse beschrijving downloaden via Ravelry. Het garen dat gebruikt is, is Scheepjes Secret Garden en er is gehaakt met nld 4
Meer over deze techniek vind je bij Little Doolally



6 opmerkingen:

  1. Vast ook leuk met het restje Pailletten garen dat overgebleven is van je eerdere pompoenentip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, schattig zijn ze, ik had ze ook al voorbij zien komen :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt helemaal gelijk: je kunt je helemaal verliezen in Pinterest en Ravelry. Daar vind je zoveel leuke patronen en ideeën.
    Deze zakjes zien er leuk uit voor een kleine gift met kerst.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk...jammer dat het geen nederlands patroontje is...

    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was inderdaad een grauwe grijze dag vol met miezerige regen. Wat een leuke cadeau zakjes. Wie weet maak ik ze nog voor de kerst met een kleinigheidje er in voor de kinderen en aanhang.

    BeantwoordenVerwijderen