Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 13 oktober 2017

Viva

Weet je nog dat ik blogde over het prachtige garen LangYarns Viva. De heerlijk ruime Flamme-shawl van Annelies is een geliefd projectje geworden.


Het garen is zo heerlijk kleurrijk! Natuurlijk kan er nog veel meer van gemaakt worden, zo is het garen ook erg geschikt voor entrelac-breien.


Op de website van Wieke kun je een prima uitleg vinden over Entrelac-breien. Voor een sjaal als deze heb je ca. 5 bollen nodig.
LangYarns Viva: 100% merino, 110 meter per 50 gram - € 5,95 per bol

Toch liever een sjaal haken? Op Ravelry  vond ik deze prachtige gehaakte kol, die uiteraard ook als sjaal gehaakt kan worden.

Foto en idee: RoseKnits - Ravelry

Hier is gebruik gemaakt van een Ripple-patroon, je vindt deze in verschillende variaties op het internet. Bedenk hierbij: gaatjes kosten geen garen, puff-steekjes, reliefstokjes en bobbeltjes juist extra garen. Hieronder een soortgelijk patroon.


Kun je nog kiezen?
Je kunt hier de kleuren kiezen die in onze winkel zijn.

Volgende week begint ook hier de Herstvakantie. We zijn de hele week open, je bent van harte welkom! Op donderdagavond hebben we onze breiclub-avond, ben je in de buurt op vakantie? Dan ben je van harte welkom (ik geloof dat de provincie weer aardig vol zit met deze mooie weersvoorspellingen). Aan het eind van de week komt er ook nog een flinke lading unicat binnen met véél nieuwe herfstkleurtjes. 




1 opmerking: