Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 18 oktober 2017

Aurora Borealis

Afgelopen maandag werkten wij ruim 50 strengen sokkenwol weg in de meest uiteenlopende kleurtjes. Heerlijk was het om weer wolletjes te verven - het moest alleen nog "even" drogen. En dat is nog wel een dingetje want die natte strengen drogen niet zo heel hard in oktober....


Dus hangen her en der in huis strengen wol want buiten schoot het ook niet op. Het duurt nog zéker een dag voor het winkelklaar is maar dat belet mij niet om een leuk patroon te zoeken waar deze wol ook prima bij van pas komt! (Sokken breien kan uiteraard ook van deze wol....)


Dit bijzondere patroon va neen sjaal vond ik weer via Ravelry. Het is beschreven in het Engels. Wat je met breiwerk kan doen!!! Niet helemaal voor beginners, er zitten veel verschillende technieken in. Maar wat een uitdaging......


Het patroon heet Aurora Borealis - Noorderlicht 

Aurora Borealis, The Wonderful Light in The North Pole’s ...

Ik geloof dat we binnenkort nog maar eens gaan verven, hier word je toch vrolijk van? 




10 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit Jeanet en wat een pracht van een sjaal laat je daar zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige wol en kleuren!
    En dan de Noorderlichtsjaal, erg mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een beeldschone sjaal. Is het een basiskleur samen met een verloopwolletje?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie sjaal! Leuke uitdaging voor Jellina om hier een gehaakte versie van te maken... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow die shawl is super en de strengen wol zien er prachtig uit met zoveel kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige sjaal.... voor mij nog veel te hoog gegrepen...

    Ik ehb je gemist op de knit en knot....misschien in het voorjaar, dan kan ik al je bolletjes voelen en er een paar kopen :)

    BeantwoordenVerwijderen