Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 15 mei 2017

Zigzag - gehaakt!

Oef! Dit was een dag vol met afspraken. Die maandag prop ik vol, want dan kost het geen `winkel-tijd` maar soms is dat iets te gortig. Er moest niet zoveel mis gaan vandaag want ik had een héle strakke planning. Vanmorgen puilde mijn mailbox uit (mei-blommetjes-post), er moesten bestellingen worden gedaan. Ik heb geprobeerd de eerste beginselen van `hoe vul ik een webshop` onder de knie te krijgen, nog een paar afspraken, vergadering en o ja - het huishouden en het eten.....
Vandaar dat het schrijfseltje van vandaag wat later is...

Foto

Jellina maakte vorige week deze leuke zigzagkol af. Ze was geinspireerd door de zickzack-sjaal waar ik eerder over blogde en natuurlijk wou zij er een gehaakte versie van maken. Dat ging niet zonder slag of stoot....

Foto

Je kunt het hele verhaal plus het patroon terugvinden op Jellina´s blog


Ze gebruikte 2 soorten garen voor deze zigzag (de middelste combinatie). De gekleurde bol is Pittura van Louisa Harding, een heerlijk zachte combinatie van 75% merino en 25% bamboo viscose. Daarbij gebruikte ze een bolletje Scheepjes Spirit dat een beetje dezelfde look heeft, maar bestaat uit 56 % katoen en 46% acryl. Haken op 4,5 mm

Pittura (Louisa Harding): 100 gram 400 meter 14,95
Spirit (Scheepjes): 50 gram 210 meter 3,95

Bestellen mag altijd per mail. De voorraad is op dit moment beperkt, maar er komt weer van alles binnen!
Hieronder wat mogelijke kleurencombi´s maar er kan natuurlijk nog veel meer!

Foto






1 opmerking:

  1. Als Jellina zich iets voorneemt, dan lukt het haar. Ze laat zich niet tegenhouden door wat tegenslag. Mooie col.
    Je hebt wel veel om handen. Let je wel goed op jezelf.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen