Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 18 april 2017

ZickZack

Zo'n 2e paasdag is een heerlijke extra vrije dag! Maar nu de week weer gewoon begonnen is mis ik de maandag 😉. De opruimdag, administratiedag, wasdag, boodschappendag, mail-bijwerken-dag, enzo. Herken je dat? Neem daarbij dat het weer in april nogal wisselend blijkt te zijn en je kunt de chaos in mijn huishouden misschien een beetje voorstellen. Vooral de bijkeuken! Die ligt nu vol met hoopjes was maar ook met winterschoenen, zomerslippers, jassen en vesten voor alle seizoenen, wat dunne handschoenen, een paar sjaals, een paar kweekbakjes die nu niet naar buiten kunnen en dat soort dingen. Gelukkig wonen we naast de winkel - deze dag huppel ik heen en weer tussen wasmachien en naaimachien, computer en kassa. Lekker afwisselend (maar ik maak niets af....). Ik kreeg het heen-en-weer!


Symbolisch voor het heen-en-weer geloop is de Zigzag-sjaal. Dit exemplaar hier boven is gemaakt door Ans. Ze gebruikte hiervoor 2 strengen handgeverfde wol uit onze winkel. Deze wol heeft een kort kleurverloop, d.w.z. veel verschillende kleurtjes op een meter wol. Prima geschikt voor dit patroontje.


Maar ook garen met een langer kleurverloop zijn prima geschikt, o.a. de Invicta Colour. Neem 2 heel verschillende bollen en ga om en om breien, alle steken recht. Het resultaat kijkt dan hier een beetje op:


Of combineer een effen met een kleurig wolletje, er is van alles mogelijk! Het ZickZack-patroon is beslist niet moeilijk, je kunt het gratis downloaden (ook Nederlands) via Ravelry.

Bij deze sjaal is een heel lang verloop gebruikt zoals Aade/Kauni

We hebben nog prachtige handgeverfde wolletjes liggen, evenals Invicta Colour, effen wolletjes en Aade - voor elk wat wils!



4 opmerkingen:

  1. Veel heen en weer naar de kassa, hoop ik! Wat een grappig effect met dat kort verloopgaren, ik dacht even aan een ouderwets visgraatmantelpakje dat ik ooit had.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ben een deken aan het haken in zigzag...erg leuk om te doen...het idee voor een sjaal is zeker ook leuk....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben een proeflapje aan het breien voor deze zigzag, maar het lijkt nog nergens naar! Misschien nog even doorzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De extra vrije dag is heerlijk, maar daarna mis je de gewone dag waarop je bepaalde vaste dingen doet. Zo herkenbaar. Ook vergis ik me af en toe in de dag. De zigzag past echt goed bij deze week.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen