Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 15 februari 2017

Vleugje lente

Vandaag hadden we een vleugje lente! Ooooh, wat was dat genieten. Die zon die opeens weer boven het dak van de buren uitkomt, dat zachte windje. Die zonnestralen op onze bleke toeten, wat een feestje. Het ruikt zelfs anders!
Het is misschien maar van korte duur, maar deze dag beschouw ik als een cadeautje in februari.

Na zo'n dag gaat het kriebelen, er zijn al leuke zomergarens binnengekomen. Tijd om er leuke patronen bij te zoeken. Deze prachtige kantsjaal van Monique Boonstra bijvoorbeeld!
Hij kreeg de toepasselijke naam Brain Waves.



Monique nam deze sjaal mee naar de Handwerkbeurs. Helaas kon ik zelf niet en heb de sjaal dus ook niet in het echt kunnen bewonderen,. Het patroon is te koop via Ravelry  in het Nederlands en Engels.
Je kunt voor 1 of meer kleuren kiezen en de sjaal zo lang maken als je wilt. 
Wat een plaatje! Zo krijg je vanzelf zin in de lente :-)

Monique Boonstra maakt schitterende kantpatronen die te koop zijn via Ravelry, veel ook in het Nederlands. Ook geeft ze workshops in kantbreien, kijk op haar blog voor data en adressen. Lukt het bestellen via Ravelry niet, dan kun je contact opnemen met Monique via Kantwerk.nl


2 opmerkingen:

  1. Ha, ik was wel op de Handwerkbeurs, maar kwam vanuit het zuiden en had 's middags al een andere workshop gepland. Ik ben langs het 'hok' gelopen waar Monique de masterclass gaf, maar daar hing ander kantwerk van haar te kijk, niet dit mooi werkstuk.
    In het Fries Museum die prachtige historische schort, die ze na heeft gebreid. En deze is ook weer zo mooi! Vakvrouw ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hele mooie sjaal, sinds ik met jouw gewonnen garen aan het breien ben, ben ik helemaal verknocht aan lacebreien.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen