Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 2 januari 2017

Tellen........

Zo rond de jaarwisseling hik ik altijd tegen een aantal dingen aan. Ik kijk dan ook niet altijd reikhalzend uit naar januari. Met het ontbreken van vrije dagen zit er dit jaar wat extra druk achter...
Allereerst moet die kerst-troep het huis uit! De versieringen die met zorg zijn opgehangen, ben ik opeens helemaal zat. De oliebollenlucht mag ook wel uit de keuken en ik hoor toch verdacht veel geritsel van vallende naalden in de hoek van die kerstboom. Dus de bezem door het huis. Ik heb niet veel aanvallen van poetswoede maar die van vandaag was een heftige 😊.
De boom was in het weekend al verwijderd maar we zullen de naalden op een of andere manier nog maanden vinden in boeken, sokken of in mijn breisels-in-de-maak. Terwijl vanmorgen de huisgenoten zich nog eens omdraaiden verzamelde ik alle lampjes, sterretjes, balletjes en weet-ik-veel wat nog meer. Alles zit weer in dozen, hoppa! naar de zolder tot volgend jaar. Ook de winkel werd onderhanden genomen: alles is weer kerstvrij.

Maar dan, de volgende hobbel: het tellen van de voorraad. Morgen gaat de winkel weer open en dan wordt het een stuk lastiger om al die bollen te tellen. Dus na een flinke bak koffie werden de hulptroepen ingeschakeld en met 5 mensen tegelijk gingen we er stevig tegenaan. Oef, wat een karwei is het toch! Dit moest toch echt allemaal geteld worden, stuk voor stuk door onze handen, tellijstjes, weegschalen, rekenmachientjes......
"23, 24, 25, 26, wat zeg je?........ eh, waar was ik ook al weer?" Opnieuw!
"Mam, is Tweed hetzelfde als Colour? Waarom niet?"
"Mam, moet alles precies hetzelfde teruggelegd worden? Kan ik het er niet gewoon inproppen?"
"Waarom heb je zoveel verschillende soorten katoen, kun je dat niet bij elkaar leggen?"
"Waarom heb je bij breinaalden altijd 2, en die met een haakje maar 1 per verpakking?" (Oke, weet een jongen van 18 veel....)






 







Maar het is gelukt!

En nu ben ik zoooooooo afgepeigerd! De volgende hobbel moet nog genomen worden (BTW-administratie), maar morgen is er weer een dag.
Ik probeer morgen alle mails te beantwoorden, maar nu hou ik er heel even mee op!
Gelukkig Nieuwjaar (voor mijn gevoel ben ik al daaaaaaaagen aan het werk 😉)

12 opmerkingen:

  1. De beste wensen voor 2017 Jeanet, dat het zowel prive als zakelijk maar een heel goed jaar voor je mag worden.

    Ik vind het er altijd zo gezellig uitzien die foto's van de winkel met al die kleuren bolletjes, wolletjes, strengetjes en van alles en nog wat, maar oh wat kan ik me goed voorstellen wat een werk het is om alles te tellen. Ik werkte vroeger bij een metaalgroothandel en daar was het de 1e dagen van januari ook altijd inventariseren. Ieder buisje of u-profieltje moest per maat geteld worden. Vreselijk vond ik dat. Konden ze daar maar eens wat op verzinnen, maar je hebt het weer klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wát een klus! Petje af! Het ziet er zo prachtig uit, maar wat een werk! Ik wens je alle succes in dit nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow , das sieht sehr auf geräumt aus . Und eine große Auswahl an Wolle . Freue mich auf den nächsten Besuch in meinem Lieblings Geschäft . Viel Erfolg für 2017 . Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het nieuwe jaar begint gelukkig, want gelukkig heb je het inventariseren/tellen al gehad! *Ü*
    Ik schoot in de lach bij de vraag over de naald met haakje dat zo alleen in de verpakking zat :-)
    Knap hoor dat je al het werk in de zaak én in huis voor elkaar hebt gekregen in zo'n korte tijd!
    Ik wens jou en je dierbaren niet alleen een gelukkig 2017, maar ook mooi,gezond, vrolijk, succesvol en creatief.
    Dank je wel voor al die inspirerende blogjes afgelopen jaar! (Ik reageer dan wel niet altijd, maar kom toch graag dagelijks even bij je buurten)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat ziet het er weer netjes uit! Dat is dan weer het voordeel van zo'n balansdag. ;-)
    Ik wens jou en al je geliefden een goed, succesvol (in de breedste zin van het woord) en gezond nieuwjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hilarisch, de opmerking van je zoon. Misschien verzint hij wel een hele nieuwe techniek als hij twee haaknaalden gaat combineren. Dankjewel voor je inspirerende blogberechten, elke dag weer. Ik wens je en je gezin een leuk, gezellig en gezond 2017!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een klus het tellen van al je materialen.
    Maar de klus is weer geklaard en fijn dat je zo'n lieve hulptroepen hebt.
    Voor jou en je familie een liefdevol en gezond 2017.
    En ik kijk uit naar je blog.
    Een lieve groet Leny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat had ik graag mee geteld; alleen al om al dat moois door mijn handen te laten gaan. Ik wens jou en al jouw dierbaren een wonderschoon 2017 en ik hoop dat je altijd maar weer de tijd kunt vinden om je inspirerende berichtjes voor ons te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mega klus. Als ik al die mooie goed gevulde kasten zie op jouw foto's en bedenk dat je alles moest tellen....pfff, fijn dat het weer gedaan is. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wohoooo, respect voor het klaren van deze mega klus!! Wat ziet het er toch super gezellig uit in je winkel, maar met zoveel materialen snap ik erg goed dat je zo opziet tegen dat tellen. Gelukkig had je hulptroepen. Ik wens je een goed nieuw jaar toe! Dat er nog maar heeeeel veel bolletjes over de toonbank mogen gaan en je kassa rinkelen zal! :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja dat tellen is een flink karwei. Het is jou gelukt om enorm veel op een vierkante meter te zetten. Maar gelukkig is het nu weer gebeurd.

    BeantwoordenVerwijderen